Små barn.

Idag på jobbet kom det fram en liten pojke till mig när jag stod och plockade upp varor. Han stod tyst o tittade på en lång stund utan att skämmas för att bara stå där tyst så som bara små barn kan göra(en vuxen hade kännt att man måste säga något) efter c:a 5 minuters tystnad säger pojken som var runt fem år: varför e du ledsen...?

Jag blev så paff och frågade varför han trodde att jag var ledsen. Jo, sa han man ser på ögonen om någon e ledsen. Jaså sa jag hur kan du se d då? Pojken som var fem år, brunhårig och hade ärliga gröna ögon sa utan att bry sig om min fråga att man blir ledsen om man e ensam, och att han tyckte att jag skulle följa med honom hem o spela spel. Så slipper du vara ensam sa han.

Jag ville bara krama honom! Hur kan ett så litet barn förstå så mycket bara av att titta på en? Börjar jag bli så sorglig att titta på så ett litet barn kan lista ut felet??? Jag saknar mina kompisar! Ingenting e kul om man inte har någon att umgås med! Jag börjar bli helt blasé! D e inte likt mig att inte ha lust med något alls.
Allt e så konstigt med mig, jag e så arg hela tiden på mig själv för att jag lät mamma och resterande släkt påverka mig om mitt beslut om öland! Jag hade bestämt mig o nu sitter jag här o e olycklig för att jag gick emot mitt hjärta. Jag var så arg på mamma igår så jag hade tänkt strunta i att åka hem dit bara för att jag var så arg. Jag åkte dit men jag var på så dåligt humör o mamma frågade hela tiden var d var med mig. Jag ville bara skrika på henne att jag hade inte behövt vara så olycklig om jag fått göra som jag ville! Till alla er som har föräldrar som vill styra era liv o ger er dåligt samvete om ni inte gör som dom vill: SKIT I DOM DÅ! GÖR SOM NI SJÄLVA VILL ANNARS KOMMER NI ATT ÅNGRA ER FÖR RESTEN AV ERT LIV!

Nu e d lixom försent att ångra sig. Många från gamla klassen har hört av sig o frågar varför jag inte e på öland.. Jag tål inte längre läsa ett sånt sms... Jag bara raderar d o låtsas att jag aldrig har fått d. Ska nog gå in på min facebook och länka hit så slipper jag skriva 19 sms om varför jag inte går på öland o så slipper jag 19 ångestattacker. 2 flugor i en smäll eller vad säger man?

Fy fan alltså vad jag önskar att jag var på ön!

Kommentarer
Postat av: Emelie

älskling! jag finns här!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback